Home

crossnature black background

HÖSTEN ÄR HÄR – VÄLKOMMEN!

Nu är årets allra bästa träningssäsong igång. Den friska hösten med sina vackra färger, syremättade luft och oftast vackra väder. Crossnature är igång med alla sina grupper och det finns säkert någon som passar dig!

 

Kom med och träna i Helsingfors, på Drumsö och i Grankulla. Just nu ser tiderna ut enligt följande, men vi planerar att starta kvällsgrupper så fort vi bara kan!

Måndag 7.30 – Brunnsparken
Tisdag 7.00 – Drumsö 45 min
Onsdag 7.00 – Grankulla 45 min
Onsdag 12.00 – Brunnsparken Crossnature Mama!
Fredag 7.30 – Brunnsparken
När vi snart får fler tränare så kommer det också finnas möjlighet till fler grupper, hör gärna av er om ni är intresserade. Det är härligt att Crossnature växer!
Om du är intresserad av att utbilda dig till Crossnature-tränare så hör av dig, vi kommer att hålla en ny skolning senare i höst.
Välkomna med!
2016-09-07-07-22-12
2016-09-08-17-45-47

ALLA KAN!

Crossnature är för alla. Vi tävlar inte med varann, vi jämför inte med andra och vi fokuserar bara på vår egen träning och utveckling. I naturen finns inga väggar – vårt gym är oändligt stort och de som behöver lite tuffare träning skickar vi iväg på lite längre rundor. De som är nybörjare fokuserar på att lära känna övningarna och göra dem så bra som möjligt, med doften av mossa och skog i näsan.

 

Funderar du på om du vågar komma? Klart du vågar! Hör av dig så berättar vi mer!

 

För dig som inte har rört på dig på länge, som vill ha hjälp från grunden och som tycker att det känns jobbigt att komma med i en vanlig grupp så kommer vi att starta nya Kom-igång grupper snart. Säg till om du är intresserad!

 

DET HÄR BEHÖVER DU FÖR ATT FÅ UT DET MESTA OCH BÄSTA

Oömma kläder för årstiden. Lager på lager rekommenderas när det är kallt. Glöm inte mössa – eller keps på sommaren!

Löparskor – vi springer inte långt men ta skor som ni tycker om att springa i och som får bli leriga.

Reflexväst när det börjar bli mörkt!

Sittunderlag – kan stoppas in i byxlinningen och gör det lite bekvämare att sitta eller ligga på marken.

Handskar – skyddar mot grus och småsten. Trädgårdshandskar funkar fint!

12
17

MITÄ TARVITSET SAADAKSESI PARHAIMMAN CROSSNATURE KOKEMUKSEN

Sään kestävät vaatteet vuodenajan mukaan. Suosittelen kerroksia kerroksien päälle kylmällä ilmalla. Älä unohda pipoa – tai lippistä kesällä!

Lenkkitossut – emme juokse pitkiä matkoja mutta ota mukaan kengät joilla on helppo juosta ja jotka voivat likastua.

Heijastinliivin kun alkaa olla pimeää!

Istuinalustan – voit laittaa vyötärönauhan alle. Tekee paljon mukavammaksi istua tai maata maassa.

Hanskat – suojelee käsiä sora- ja pikkukiviltä. Puutarhahanskat sopivat mainiosti!

ANMÄLAN

Tills vidare sker anmälan per mail, till info@crossnature.fi.
Skriv till oss och berätta vilka lektioner du vill komma till – vi tar upp till ca 15 personer per grupp.
Vi förbehåller oss rätten att ställa in lektionerna om vi blir färre än 4 deltagare.

ILMOITTAUTUMINEN

Toistaiseksi, ilmoittautuminen tehdään sähköpostitse osoitteeseen info@crossnature.fi.

Kirjoita meille ja kerro mille tunneille haluat tulla – otamme noin 15 henkilöä per ryhmä.
Pidätämme oikeuden peruuttaa tunnit jos tunneille on tulossa alle 4 osallistujaa.
40
38 Mama

Anna Markelin

Ledare i Helsingfors och Grankulla är Anna Markelin, certifierad Crossnature instruktör.

Anna har tränat ett helt liv, allt från gymnastik via workout på 80-talet, boxning, kickboxning och traditionell gymträning. I början av 2000-talet hittade hon rätt i löpningen och därefter har utomhusträning varit det som gäller. Det blir både långlöpning och kortare pass, kombinerat med Crossnature. Yin-yoga blir det någon gång i veckan för smidighetens skull.

Anna Markelin

Ohjaaja Helsingissä ja Kauniaisissa, Anna Markelin on sertifioitu Crossnature ohjaaja.

Anna on treenannut koko elämänsä, kaikkea voimistelusta, 80-luvulla, nyrkkeilyyn ja potkunyrkkeilystä perinteiseen kuntosalitreenaamiseen. 2000-luvun alussa hän löysi juoksemisen, jonka jälkeen ulkoilmaharjoittelu on ollut hänen intohimonsa. Harjoitteluun kuuluu sekä pitkäkestoiset, että lyhyemmät lenkit, yhdistettynä Crossnatureen. Myös yin-yoga kuuluu aikatauluun pari kertaa viikossa ketteryyden ylläpitämiseksi.

IMG_1668